Scouts

Welkom bij de Scouts!Bij de scouts doen we veel leuke en uitdagende activiteiten!
We houden ons bezig met de ‘echte’ scoutingactiviteiten zoals vuurstoken, hiken, kamperen en pionieren (contructies bouwen met palen en touwen).
Daarnaast zijn we ook geregeld in het bos te vinden voor gave, uitdagende spellen en doen we veel creactieve activiteiten zoals een petflesraket bouwen, of koken.
Ook houden we vaak opkomsten met een survival of outdoortintje, waarbij onderdelen zoals abseilen, kabelbanen en stormbanen worden gebouwd en gebruikt.
Een aantal activiteiten doen we in vaste groepjes die we ‘patrouilles’ noemen. In de patrouilles zitten kinderen uit alle jaarlagen waarbij de oudste kinderen de patrouilles leiden.

Hoe werkt het en aanmeldenWe komen iedere zaterdagmiddag bij elkaar. Vaak beginnen we op ons eigen terrein, maar soms verzamelen we ergens anders.
Er zijn gemiddeld 4 weekendkampjes per jaar. Daarnaast gaan we in de zomer een week lang op zomerkamp ergens op fietsafstand van Nijmegen en één keer per vier jaar naar het buitenland.

Lijkt het jou leuk om je zaterdag bij ons door te brengen? Op dit moment zitten we vol, maar je kan altijd een mailtje sturen om op de wachtlijst te komen of als je meer wilt weten. Je kunt ons bereiken via de contactpagina.