Kampen

Door het jaar heen worden er diverse weekendkampjes gehouden. De welpen slapen dan samen, meestal in onze eigen blokhut. Hun warme maaltijd wordt bereid door de kookstaf, zodat de leiding de handen vrij heeft voor de kinderen.

Het hoogtepunt van het scoutingjaar is het zomerkamp, dat bijna altijd een volle week duurt. We proberen altijd een datum te prikken die voor zo veel mogelijk ouders en kinderen gunstig is. Houdt u er met uw vakantieplanning ook rekening mee? Kijk op het blokprogramma om te zien wanneer het zomerkamp precies valt. Voor elke welp zou het een enorme teleurstelling zijn om niet mee te kunnen!

Globaal overzicht kampen

Wij kunnen van dit overzicht afwijken, hou dus vooral het blokprogramma in de gaten!

Welk kamp? Wanneer? Voor wie? Hoe lang? Waar?
Herfstkampje Herfst Horde Weekend Eigen blokhut
Lentekampje Lente Horde Weekend Eigen blokhut
Gidsen- en helperskamp Herfst Gidsen- en helpers Weekend Nijmegen e.o.
Zomerkamp Zomervakantie Horde Week Nederland

Wat moet ik meenemen?

In het begin moet je altijd aan drie dingen denken:

1. Kan ik slapen?
  2. Kan ik me kleden?
  3. Kan ik me wassen?

Als je al deze vragen met ja kunt beantwoorden, zijn de noodzakelijkste dingen in ieder geval ingepakt. Hieronder een lijstje met dingen die je eigenlijk altijd mee moet nemen. Maar let op: we kunnen vragen om extra dingen mee te nemen!
Wat je in ieder geval thuis moet laten zijn dure en breekbare dingen als: horloge, mobieltje, gameboy, psp, fototoestel ed. Dat soort spullen zijn niet alleen kwetsbaar tijdens een kampje, maar je hebt ze ook absoluut niet nodig!

Bagagelijst weekendkampje
Slaapzak Uniform Tandenborstel
Matje Broek Tandpasta
Kussen T-shirt Kam
Pyjama Sokken Goed Humeur
Knuffelbeest Onderbroeken (Handdoek)
Zaklamp Trui/vest (Slippers)
Boek/stripboek Regenkleding

Wilt u zorgen dat alle kleding is voorzien van een naam? Met name de das en uniformblouse.
Pak samen de tas in, dan weten de kinderen wat ze mee hebben en waar het in de tas zit.