Huurperiode

Kan ik wel op zaterdagen huren, ze zijn meestal bezet in de verhuurkalender?

Zaterdag is dag waarop onze eigen scoutinggroep gebruik maakt van de blokhut. Daarnaast zijn er regelmatig kampjes of ochtend- danwel avondopkomsten. In overleg kunnen we kijken wat er op een specifieke datum mogelijk is (vroeg vertrekken, laat arriveren), maar de blokhutten zijn er in eerste instantie voor de eigen speltakken van de scoutinggroep. Een weekendverblijf van vrijdag, zaterdag en zondag waarbij de spullen even aan de kant moeten en de huurders even weg zijn wanneer de eigen groep draait, blijkt in de praktijk onwerkbaar, zowel voor de huurders als voor onze speltakken. Dan verhuren we dus niet.

Kan ik in de winterperiode ook overnachten?

De blokhutten op de Sophiaweg zijn modern en goed geisoleerd. Hierdoor zijn ze in de winter ook geschikt om in te overnachten. De blokhutten op het Kwakkenbergterrein zijn minder goed geisoleerd en daardoor minder goed warm te stoken. Daarnaast kan het water vanwege de vorst afgesloten zijn, vandaar dat we het Kwakkenbergterrein alleen in de zomerperiode verhuren..

Gebruik

Hoeveel personen kunnen er overnachten?

In de blokhutten op het Groenewoudterrein kun je met zo’n 30 tot 50 personen binnen slapen. Op het Kwakkenbergterrein kun je met zo’n 40 tot 60 personen terrecht. Geen exact antwoord, want kinderen met matjes en slaapzakken nemen minder ruimte in dan volwassenen met veldbedden.

Kan ik ook huren voor een feest, receptie of jubileum?

Nee, de blokhutten en terreinen zijn bedoeld voor jeugd- en jongeren activiteiten. Voor feesten (met of zonder muziek), recepties of andere festiviteiten zijn onze blokhutten niet bedoeld. Daarnaast vinden we het ook belangrijk om een goede relatie met onze buren te houden, dus willen we ons beperken tot  jeugd- en jongeren activiteiten.

Hoe zit het met pannen, kookgerei, borden en bestek (keukeninventaris)?

Bij scouting zijn we gewend dat iedereen zijn eigen kookspullen, borden en bestek meeneemt. Voor het verhuur (Groenewoud) zijn aanwezig: 40 drinkglazen (glas) en 40 stenen borden en koffiekopjes. Overige keukeninventaris, zoals pannen, snijplanken, opscheplepels en bestek worden verder niet meeverhuurd.

De keuken (Groenewoud) is voorzien van een 5-pits gasfornuis (met oven), extra groot (los) gaspit, koelkast (met diepvries), koffiezetapparaat (Bravilor met vaste wateraansluiting), waterkoker en magnetron.

Zijn er (veld)bedden of matrassen?

We gaan ervan uit dat iedereen zijn eigen overnachtingsspullen meeneemt. Er zijn geen veldbedden of matrassen aanwezig die meeverhuurd kunnen worden.

Hanteren jullie een minimum aantal?

Ja, op het Groenewoud terrein hanteren we een minimum aantal van 20 personen, op het Kwakkenbergterrein hanteren we een minimum van 25 personen. Natuurlijk mag je met minder personen komen. Overigens, we hanteren dit omdat we groepsvriendelijk willen verhuren, dat betekent dat we een prijs per persoon hanteren in plaats van een vast tarief voor het hele terrein. Zo kunnen kleinere groepen ook gebruik maken van onze blokhutten.

Zijn er nog bijkomende kosten?

Ja, de kosten voor het gebruik van water, electra gas en restafval (speciale vuilniszakken) komen bovenop de huur per persoon. Al deze bijkomende kosten zijn overigens tegen kostprijs.

Waarom zijn de energiekosten op nacalculatie?

Het verschilt nogal in de verwarmingskosten wanneer er in de zomer (denk aan enkele euro’s per dag) of in de winter (denk aan tientjes per dag) overnacht wordt. En het verbruik is natuurlijk ook afhankelijk het aantal personen waarmee je komt, van je gebruik van de blokhut (laat je alle ruimtes continu verwarmen bijvoorbeeld) en van je gebruik (veel of weinig  douchen bijvoorbeeld). Daarnaast willen we graag stimuleren om zo weinig mogelijk energie en water te verbruiken. Vandaar dat we de energiekosten op nacalculatie (tegen kostprijs) verrekenen.

Waarom moeten we voor vuilniszakken betalen?

De gemeente Nijmegen hanteert een systeem waarbij er speciale “groene vuilniszakken” gebruikt worden voor het restafval. Al het plastic, blik en pakken mogen in een doorzichtige “plastic” vuilniszak. Beide vuilniszakken worden bij iedere gewone supermarkt verkocht, de 50 liter “restafval” zak kost € 1,09 / stuk, Plastic/blik/pakken afval vuilniszakken kosten €0,05 / stuk. Omdat we ook afhankelijk zijn van jullie medewerking en jullie willen stimuleren om zo min mogelijk afval te creeeren, vragen we jullie om zelf zorg te dragen voor deze afvalscheiding. Des te minder afval je hebt, des te goedkoper het voor iedereen blijft. Lees meer hier. Dus: glas in de glasbak, gft (ongekookt) op de composthoop, plastic, blik en pakken in de doorzichtige zak en restafval in de groene zak.

Afval

Voor het afval scheiden vragen we jullie medewerking.

• verpakkingen van plastic, pakken en blik → doorzichtige plastic zak → in afvalkast/kist bij de ingang
  • restafval → speciale groene vuilniszak → in afvalkast/kist bij de ingang
  • gft → in compostbak
  • glas → in de glasbak (bij alle supermarkten)